Skip to main content

Πανδημία Κορονοϊού και εστίαση: Οι τεχνολογικές τάσεις που ήρθαν για να μείνουν

By 22 Αυγούστου 20211 Μαρτίου, 2023Χωρίς κατηγορία

Η πανδημία COVID-19, δημιούργησε μια αναστάτωση σε ολόκληρη την οικονομία, σε παγκόσμια κλίμακα. Στην χώρα μας, κυριότερη πτώση σημειώθηκε στον κλάδο της εστίασης. Καθ’ όλη αυτή την κρίση, εστιατόρια, καφέ, μπαρ και ξενοδοχεία κλήθηκαν να ξεφύγουν από τον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας τους και να προσαρμοστούν στα νέα υγειονομικά δεδομένα της εποχής. Αλλαγές οι οποίες σε κανονικές συνθήκες θα απαιτούσαν λίγα χρόνια ακόμα για να υλοποιηθούν, έπρεπε να συμβούν σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα.

Η νέα πραγματικότητα της πανδημίας δεν άλλαξε μόνο τον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων. Από το “Μένουμε Σπίτι” και τις online παραγγελίες delivery με ένα κλικ, στο “Μένουμε Ασφαλείς” και στους νέους τρόπους παραγγελίας στα αγαπημένα μας καταστήματα, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι η καταναλωτική συμπεριφορά μας, έχει αλλάξει και αυτή, σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Για να αντιμετωπιστούν αυτές τις αλλαγές η ψηφιακή τεχνολογία αναπτύχθηκε ιδιαίτερα, με σκοπό να προσφέρει τις απαραίτητες λύσεις στον κλάδο της εστίασης, έχοντας κύριο γνώμονα την ασφαλέστερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού.

Παρακάτω, θα δούμε κάποιους από τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία βοήθησε στην πλέον ομαλή και -θα μπορούσε κανείς να πει- καλύτερη λειτουργία των καταστημάτων του κλάδου της εστίασης.

Ψηφιακός Κατάλογος – QR Menu

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η εστίαση προκειμένου να επαναλειτουργήσει, βρέθηκε αντιμέτωπη με πολλά ζητήματα ώστε να τηρούνται τα μέτρα προστασίας. Ένα από τα κυριότερα είναι ο κατάλογος τους. Η ανάγκη για την παροχή μιας ασφαλούς εμπειρίας για τον πελάτη απαιτούσε την εκτύπωση καταλόγων μίας χρήσης, κάτι το οποίο θα ήταν υπερβολικά κοστοβόρο, ιδιαίτερα σε μια οικονομικά δύσκολη περίοδο. Από την άλλη, ο συνεχής καθαρισμός και απολύμανση των ήδη υπαρχόντων καταλόγων ήταν μια προσωρινή και χρονοβόρα λύση.

Έτσι λοιπόν, η ανάγκη των καταστημάτων εστίασης να υιοθετήσουν ανέπαφες τεχνολογίες  εξυπηρέτησης, έφεραν στην επιφάνεια την χρήση των ψηφιακών καταλόγων ή αλλιώς QR Menu. Σκανάροντας ένα απλό QR Code οι πελάτες αποκτούν πρόσβαση σε μια ψηφιακή μορφή του καταλόγου του καταστήματος και μπορούν να διαλέξουν τα προϊόντα που επιθυμούν κατευθείαν από το κινητό τους. Ως εκ τούτου, όχι μόνο λύνονται τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από την πανδημία, αλλά λύνονται και προβλήματα που προϋπήρχαν, όπως το κόστος παραγωγής έντυπων καταλόγων. Επιπρόσθετα, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ψηφιακούς καταλόγους γίνονται πλέον φιλικές προς το περιβάλλον κάνοντας ταυτόχρονα ένα βήμα μπροστά με την βοήθεια της τεχνολογίας.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Square “Future of Restaurants 2021”, στην Αμερική σχεδόν οι μισοί ιδιοκτήτες εστιατορίων που προσφέρουν ήδη πρόσβαση σε ψηφιακό μενού χρησιμοποιώντας QR Codes σκοπεύουν να συνεχίσουν να τους χρησιμοποιούν, με το 47% από αυτούς να συμπληρώνουν ότι είναι «πολύ πιθανό» να αντικαταστήσουν πλήρως τους έντυπους καταλόγους με ψηφιακά μενού, εφαρμογές ή ιστότοπους.

Ανέπαφες παραγγελίες και ανέπαφες συναλλαγές

Τα τελευταία χρόνια, η προτροπή στη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής, έχει επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε τις συναλλαγές μας. Πλέον, προσπαθούμε να ολοκληρώνουμε τις αγορές μας όσο το δυνατόν πιο εύκολα και πιο γρήγορα και γι’ αυτό αναζητούμε διάφορους τρόπους ώστε να μας διευκολύνουν την όλη διαδικασία. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί σε εφαρμογές για πληρωμές με τεχνολογία NFC αλλά και στην χρήση Web/Mobile Banking.

Με βάση τα στοιχεία του ΑΠΕ-ΜΠΕ, μέχρι και το δεύτερο τρίμηνο του 2021, το 93% των συναλλαγών στην Ελλάδα ήταν ανέπαφες, ενώ οι χρήστες Web/Mobile Banking αυξήθηκαν (σε σύγκριση με το 2020) κατά 55%.

Στο πλαίσιο αυτής της μεταστροφής, ήρθε να ακολουθήσει και η εστίαση, όπου ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας, προσπάθησε να αυτοματοποιήσει τις διαδικασίες παραγγελίας και εξυπηρέτησης των πελατών τους. Όπως είδαμε παραπάνω, ένα μεγάλο ποσοστό καταστημάτων, σταμάτησε να έχει έντυπους συμβατικούς καταλόγους και στράφηκε στην -οικολογική- λύση του ψηφιακού καταλόγου. Πολλοί όμως δεν έμειναν εκεί.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Square “ Future of Restaurants 2021”, τα 3 από τα 4 εστιατόρια στην Αμερική σκοπεύουν να δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να παραγγέλνουν ανέπαφα σε όλο το μήκος των καναλιών εξυπηρέτησής τους (dine-in, takeaway, delivery κλπ.)

Μεγάλη αύξηση σημειώθηκε στην χρήση λογισμικών ή και εφαρμογών για την ανέπαφη παραγγελία του πελάτη. Είτε αυτή να γίνεται από το σπίτι του (κοινώς Delivery), είτε αυτή να γίνεται στο χέρι (κοινώς Takeaway) ή -την πιο καινοτόμα λύση- αυτή να γίνεται εντός του καταστήματος (κοινώς Dine – In). Με την τεχνολογία ανέπαφων παραγγελιών εντός του καταστήματος, οι επαφές του προσωπικού και των πελατών μειώθηκαν ριζικά.

Πλέον δεν χρειάζεται να παίρνει ο σερβιτόρος την παραγγελία επειδή ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει κατευθείαν από το κινητό του. Περιορίζονται οι περιττές αναμονές και για τους πελάτες που δεν έχουν αποφασίσει ακόμα τι θέλουν, αλλά και για τους σερβιτόρους που τρέχουν για να καλύψουν τα πόστα τους. Υπάρχει μια γενική διευκόλυνση και από πλευράς των καταστημάτων αλλά και από πλευράς των πελατών.

Αναβαθμίστε τον ψηφιακό σας κατάλογο και αφήστε τους πελάτες σας να παραγγείλουν με το Butler Catalogue Add-On “Ανέπαφη Παραγγελία”, κάνοντας κλικ εδώ.

Στροφή στο takeaway… αλά ηλεκτρονικά!

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αναφορά των υπηρεσιών TakeAway. Στο πλαίσιο της ανέπαφης και ασφαλούς εξυπηρέτησης των πελατών, μεγάλες εταιρείες του κλάδου εφάρμοσαν υπηρεσίες Drive-Through/Takeaway.

Αλυσίδες, όπως τα McDonald’s, προσφέρουν εδώ και πολλά χρόνια τη δυνατότητα DriveThrough εξυπηρέτησης ενώ βλέπουμε και άλλες αλυσίδες, όπως τα Everest, να παίρνουν την δική τους σειρά με υπηρεσίες όπως είναι η “Everest on the Road”. Δίνουν τη δυνατότητα  στον πελάτη να παραγγείλει online take-away και να παραλάβει την παραγγελία του από έναν υπάλληλό τους, χωρίς να χρειαστεί να βγει καν από το αυτοκίνητό του.

Δώστε τη δυνατότητα στους πελάτες σας να παραγγείλουν ανέπαφα για Takeaway με το Butler Catalogue Add-On “Ανέπαφη Παραγγελία”, κάνοντας κλικ εδώ.

Delivery Apps & Delivery Services

Η πανδημία άφησε τα σημάδια της ανεξίτηλα στην καθημερινότητα μας. Από το πρώτο γενικό lockdown του 2020, η ζήτηση για υπηρεσίες delivery, όπως ήταν αναμενόμενο, αυξήθηκε σημαντικά και έδωσε την ευκαιρία σε κορυφαίες επιχειρήσεις του κλάδου να αναδείξουν νέα μοντέλα διαχείρισης εν μέσω της κρίσης του κορονοϊού.

Στην Ελλάδα, διάφορες πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του online delivery, αναπτύχθηκαν σε τεράστιο βαθμό με ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις εστίασης, και μη, να επιθυμούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους σε συνεργασία μαζί τους.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ακόμα και σήμερα λίγους μήνες μετά το άνοιγμα της οικονομίας, ο κόσμος εξακολουθεί να προτιμά να παραμένει σπίτι περισσότερο από το να βγαίνει για ποτό ή φαγητό  και η παραγγελία μέσω delivery έχει γίνει πλέον συνήθεια. Έτσι λοιπόν, ο κλάδος των υπηρεσιών delivery θα συνεχίσει να αναπτύσσεται στην μετά-COVID εποχή.


Συνοψίζοντας, είδαμε το πόσες καινοτομίες και τεχνολογίες ήρθαν για να μείνουν στο χώρο της εστίασης κατά την εποχή της πανδημίας.

Στο εξωτερικό, το μεγαλύτερο μέρος επιχειρήσεων του κλάδου έχουν στραφεί προς την πλήρη υιοθέτησή τους. Από υπηρεσίες που σε αφήνουν να παραγγείλεις στα αγαπημένα σου μαγαζιά χωρίς να μιλήσεις σε άνθρωπο, μέχρι υπηρεσίες που σου φέρνουν το φαγητό και το ποτό σου κατευθείαν στο σπίτι σου! Βελτιώνοντας ταυτόχρονα την εμπειρία των πελατών αλλά και την διαχείριση των καταστημάτων, με την ταπεινή βοήθεια της τεχνολογίας.

Οι αλλαγές αυτές ήρθαν για να μείνουν. Μαζί τους, ήρθε και η σειρά της Ελλάδας να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία με σκοπό να αναπτύξει τον κλάδο της εστίασης σε πρωτόγνωρο βαθμό. Κι όλα αυτά για ένα καλύτερο και τεχνολογικά ανεπτυγμένο μέλλον!

Το μέλλον της εστίασης είναι εδώ. Πατήστε εδώ για να μάθετε περισσότερα για το Butler.